ترفندهای موثر برای جمع کردن موها از روی فرش و موکت

به گزارش مجله فان پی سی، گاهی دراز کشیدن بر روی فرش، آن هم از نوع خوش رنگ و نگارش، یکی از برترین حس ها برای خارج کردن خستگی یک روز کاری است. اما اگر در خانه شما فردی با موهای بلند یا حیوان خانگی ای مانند گربه وجود داشته باشد احتمالا حالتان با تماشا موهای در هم رفته در تار و پود فرش گرفته می گردد. موهایی که حتی با جاروبرقی هم به خوبی جمع نمی شوند. به همین علت هم در این نوشتار با شما هستیم تا ساده ترین روش ها را به منظور جمع کردن موها از فرش و موکت آن هم به شکلی بهینه را به شما بیاموزیم تا این بار با حس بهتری بر روی فرش زیبای خود غلت بزنید.

ترفندهای موثر برای جمع کردن موها از روی فرش و موکت

1. مخلوطی از آب و نرم نماینده فرش را روی قالی اسپری کنید

یکی از راه های ساده و البته کاربردی برای جمع کردن موها از فرش و موکت استفاده از مخلوطی ساده برای اسپری کردن آن روی فرش است. شما می توانید 3 قسمت آب را با 1 قسمت نرم نماینده فرش یا پارچه مخلوط کنید و سپس این مخلوط را به آرامی روی کل فرش خود اسپری کنید. پس از این کار اجازه دهید که فرش یا موکت کاملا خشک گردد (حدود 30 دقیقه) و سپس موها را به راحتی با دست یا فرچه جمع کنید. چنین روشی در زمان کار با فرچه دست شما را اذیت نمی نماید. به علاوه، از آنجایی که نرم نماینده های پارچه بوی بسیار خوبی دارد، خانه شما با بوی شیرین و تازه ای پر می گردد.

2. جمع کردن موها با استفاده از فرچه دسته دار

فرچه های دسته دار محصولاتی همچون جاروبرقی اما بدون موتور هستند و می توانید با استفاده از دسته ی بلندی که دارد آن را به جلو و عقب ببرید. برس موجود در پایین این مدل ابزار گرد و غبار و مو را به خوبی جمع می نماید و پس از اتمام کار می توانید آن ها را در سطل زباله خالی کنید. علاوه بر این، دسته بلند آن، تمیز کردن فرش ها را بدون احتیاج به زانو زدن یا خم شدن آسان می نماید. بعلاوه در صورتی که فرشی پر پشت و ضخیم دارید پیشنهاد می گردد از چنک های کوچک مخصوص برای جمع کردن موها بهره ببرید.

3. موها را با دست یا دستکش پلاستیکی مرطوب جمع کنید

با این ترفند ساده می توانید دستکش پلاستیکی خود را به آهن ربایی برای جمع کردن موها تبدیل کنید. تنها کافیست دستکش را کمی با آب مرطوب کنید، سپس دستان خود را روی فرش یا موکت بکشید. موهای را جمع کنید و سپس دوباره آن را خیس کنید و همین کار را تکرار کنید. البته شما می توانید این کار را با دست های خیس هم انجام دهید، ولی از منظر مراقبت از پوست چندان این روش را پیشنهاد نمی دهیم.

4. موها را با چسب نواری پهن جمع کنید

با استفاده از نوار چسب پهن می توانید موهای اعضای خانواده یا حیوانات خانگی را در کمترین زمان جمع کنید. در واقع با استفاده از یک رول نوار چسب و چسباندن آن به زمین می توانید به سرعت از شر موهای گره خورده در تار و پود فرش راحت شوید. البته از آنجایی که کار با نوار چسب برای یک اتاق کاملاً فرش شده مناسب نیست و ممکن است زیادی خسته نماینده باشد. توصیه می گردد از این رویه برای فرش های کوچکتر یا دم دری ها است.

5. استفاده از پرزگیرهای رولی

یکی دیگر از روش های کاربردی که به یاری آن می توانید موها را سریع جمع کنید استفاده از پرزگیر رولی است. این نوع از ابزارهای نظافت تنها به کشیدن در کف خانه احتیاج دارند و بدنه چسبناک آن ها می تواند موها را به خوبی جمع کند. پس از این کار تنها کافیست رول مویی را بکنید و آن را به سطل زباله بیاندازید. گفتنی است که این نوع از محصولات خیلی گران نیستند و می توانید آن را در هر فروشگاه لوازم خانگی ای از جمله خبرنگاران با کمتر از صد هزار تومان پیدا کنید.

6. استفاده از دستکش اسکاچ دار برای جمع کردن موها از قالی

دستکش های اسکاچ دار علاوه بر کاربردهای زیادی که در زمان شست شوی ظروف و میوه دارند، در کمترین زمان می توانند موها را به صورت توده های کوچکی جمع نمایند. این نوع از کالاهای خانگی معمولا از جنس لاتکس هستند و با وجود دندانه هایی بر روی کفی خود امکان جمع کردن هر نوع مویی را به کاربر می دهند.

7. جمع کردن موها از روی فرش با تی تخت

تی تخت یکی از آن ابزارهایی است که به شما یاری می نماید کار جمع کردن مو از سطح فرش را با سرعت بیشتری انجام دهید. به همین دلیل تنها کافیست که لبه های تی را کمی نم دار کنید و در جهت خاب فرش به روی آن بکشید. برای سریع تر انجام شدن این کار می توانید از مقداری آب و نرم نماینده بهره ببرید.

منبع: CarpetOneasheville

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: funpc.ir شناسه مطلب: 1457

به "ترفندهای موثر برای جمع کردن موها از روی فرش و موکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای موثر برای جمع کردن موها از روی فرش و موکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید